Start » Om klubben » Värdegrund

Att tänka på som fäktare och aktiv i Arvika Fäktklubb:

• alla ska behandlas lika oavsett kön, ras, religion, ålder eller skicklighet som fäktare.
  • vi försöker alltid att vara trevliga, artiga och tillmötesgående mot varandra.
  • vi ser på och behandlar andra såsom vi själva skulle vilja bli bedömda och behandlade.
  • vi behandlar och använder vår individuella utrustning på ett sådant sätt att det inte äventyrar vår egen eller andras säkerhet.
  • Vi använder inte vår utrustning för lek i eller utanför träningslokalen eller under tävling.
  • om någon ber oss om hjälp med sin träning nekar vi aldrig om vi inte är trötta eller skadade.
  • före match hälsar vi alltid korrekt på motståndare, domare och eventuell publik.
  • efter match hälsar vi alltid med vapen och tar motståndaren i hand och tackar för matchen.
  • vi hjälps alltid åt att plocka undan utrustningen som använts efter genomförd träning innan vi plockar undan vår egen.
  • var och en hjälper till efter egen förmåga när vi har tävling eller annan verksamhet som kräver förberedelse.
  • vi hänger alltid tillbaks lånade kläder och utrustning tillhörande klubben på den plats där vi tog dem.
  • kan vi inte komma på träningen så meddelar vi aktuell tränare detta på överenskommet sätt.